News calendar

«  September 2008  »
SuMoTuWeThFrSa
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930

Login form

Welcome Guest!

Search

Site friends

Our poll

Rate my site
Total of answers: 88

Statistics

M A T B O O X
Main » 2008 » September » 23 » بزرگترین مجسمه های جهان
بزرگترین مجسمه های جهان
2:24 PM
_ مجسمه Ushiku Amida Buddha در شهر Ushiku Arcadia ( كه در گذشته باغ Jodo Teien نام داشت)، Ibaraki Prefecture در 50 كيلومتري شمال توكيو قرار دارد. اين مكان بعنوان مكاني برا ي ا دامه را ه Hozo Bosatsu براي آنكه بودا آميدا بشود وقف وي شده بود.

طول اين مجسمه 100 متر است كه بر روي پايه اي 10 متري كه به شكل نيلوفر آبي است و يك سكوي 10 متري قرار دارد. به عبارتي ديگر طول اين مجسمه جمعاً 120 متر است. جنس پايه و سكوي آن از سيمان تقويت شده سخت است. بدنه خود مجسمه نيز از فولاد، پوسته 6 ميليمتري برتز و حدود 6000 صفحه مجزا تشكيل شده است. بعلاوه مكاني براي بازديد داخلي نيز در ارتفاع 85 متري (در داخل مجسمه)، يعني در حدود قفسه سينه مجسمه وجود دارد.

پايه مجسمه كه به شكل شكوفه نيلوفر آبي است، نماديست از عهد و پيمان بودا براي قدم برداشتن در اين راه و جستجوي همه افرادي كه در اين دنياي ناپاك گم شده اند. (با 5 توهين به مقدسات). طول 120 متري مجسمه نيز نشان دهنده 12 پرتوي نوري است كه به گفته مردم ا ز بدن بودا ساطع و در جهان پخش مي شده است.

در ژاپن تصويري از مجسمه Buddha و Bodhistwa و Ushiku Amida Buddha با دستان راست و چپ وجود دارد. گفته مي شود كه اين تصوير در طول دوران Kamakura در سال 1208 نقاشي شده است. اين گفته بر اساس تصاوير Buddha از Nara و Miroku مشخص مي شود.

حالت دست اين مجسمه سمبلي از پذيرش همه موجودات ذي شعور (بدون استثنا) است.

از آنجاييكه ساخت اين مجسمه در سال 1995 تمام شد بلندترين مجسمه جهان مجسوب مي شود و طول و عرض اين مجسمه 3 برابر مجسمه آزادي است.

تصویر این مجسمه را میتوانید در زیر ببینید



______________________________

دومين مجسمه بلند جهان در چين قرار داشته و وقف Huangdi و Yandi است. طول اين مجسمه 103 متر است.

تصویر این مجسمه را میتوانید در زیر ببینید



______________________________

در طول ساحل رودخانه اي در جنوب شهر Kyiv مجسمه اي به ارتفاع 102 متر به نام Motherland كه از جنس فولاد ضد زنگ است قرار دارد. (به همراه سلاحهاي جنگي شوروي " در اندازه هاي بسيار كوچك- كه در جلوي آن قرار دارد.) اين مجسمه توسط دولت كومونيست در سالهاي 1980 به منظور اعلام پيروزي در جنگ جهاني دوم ساخته شد. اين زن(مجسمه) بايد از اوكراين در مقابل فاشيستهاي آينده محافظت مي كرد. صورت وي به شكلي طعنه آميز به سمت شرق قرار گرفته است.

براي درك دليل جذاب بودن اين مجسمه بايد چند ساعتي را صرف مطالعه كتب تاريخي و جغرافيايي اروپا نماييد.

تصویر این مجسمه را میتوانید در زیر ببینید


______________________________

اين مجسمه كه به طول 90 پا است از زمان ساختش يعني سال 1996 بهانه اي براي يحث بوده است. بيشتر ساكنان Muscovites معتقدند كه نه تنها اين مجسمه يك منظره زشت است بلكه از زمانيكه پيتر كبير پايتخت را از روسيه به مسكو و به سنت پيترز برگ منتقل كرد ديگر جايي در مسكو ندارد. هزينه ساخت اين مجسمه 20 ميليون دلار بود
تصویر این مجسمه را میتوانید در زیر ببینید


______________________________
ارتفاع مجسمه آزادي 5/46 متر (151 پا) بوده كه جمعاً با پايه اش به 93 متر (305 پا) مي رسد. در گذشته اين امكان وجود داشت كه بتوان از 354 پله هاي داخلي تا سر مجسمه بالا رفت و از مناظر زيباي نيويورك لذت برد اما به دلايل امنيتي، اين كار بعد از 11 سپتامبر ممنوع شد. در حال حاضر تنها بليطهايي براي افرادي كه مي خواهند از داخل مجسمه ديدن نمايند فروخته مي شود.

تصویر این مجسمه را میتوانید در زیر ببینید




_____________________________
مجسمه Mamaev Kurgan يادبودي از جنگ جهاني دوم و جنگ ارتش استالين است. افراد مسني كه در خارج از روسيه زندگي مي كنند آن را به ياد دارند. جنگ استالين اولين جنگ بزرگي بود كه شوروي درآن پيروز شد. تعداد كشته شدگان دشمن بسيار زباد بود. هيچيك از كشورهاي ائتلاف محالف با هيتلر به چنين پيروزي دست نيافتنه بودند.

اين مجسمه به صورت 24 ساعت براي يازديد عموم آزاد است. در طول شب نورپردازي ويژه اي در نزديكي مجسمه و بناهاي يادبود وجود دارد. نكته: Mamaev Hill ترجمه غلط نام روسي مجسمه فوق الذكر است. Kurgan تپه اي از خاك و سنگ است كه در ايام قديم بر روي قبر مي ساختند و اين امر بدين معناست كه اين محل در زمانهاي باستاني گور يكي از سرداران معروف بوده است.نام Mamaev نشان دهنده اين مطلب است كه ممكن است اين مجسمه ارتباطي با سردار Mamai از Golden Hordes داشته باشد اما هيچ مدرك تاريخي معتبري در اين ار تباط وجود تدارد. طول اين مجسمه 82 متر است.

تصویر این مجسمه را میتوانید در زیر ببینید


_____________________________
_ Leshan Giant Buddha مجسمه Maitreya (معمولاً يك Bodhisattva مظهري است از راهبي شجاع با لبخندي گشاده بر چهره اش و قفسه سينه عريان، در ناحيه شكمي آن مكامي براي ديدن مناظر وجود دارد.) در حالت نشسته است. اين مجسمه در شرق شهر Leshan ايالتSichuan در نقطه تلاقي سه رودخانه به نامهاي Min، Qingyi و Dadu قرار دارد. مجسمه فوق معروفترين مكان ديدني اين شهر است. در دسامبر سال 1996 اين مجسمه توسط سايت يونسكو به عنوان يكي از مكانهاي تاريخي دنيا معرفي شد. ساخت اين مجسمه در سال 713 در Tang Dynasty آغاز و در سال 803 يعني 90 سال بعد به پايان رسيد. در طول اين سالها كارگران بسياري از تلاش و ذكاوتشان براي ساخت آن استفاده كردند. اين مجسمه بعنوان بزرگترين سنگ تراشيده شده در جهان است و در اشعار و آوازها و داستانها از آن ياد شده است.

با قرارگيرفتن صورت به سمت رودخانه، اين مجسمه به صورت متقارن در آمده و همين امر موجب زيبايي بيشتر، شكوه و قدرتمندي آن شده است. طول اين مجسمه 71 متر(233 پا) و عرض آن (فاصله دو دست باز شده) 3 متر (حدود 11 پا) است. عرض پاي آن 8 متر (حدود 27 پا) است كه به اندازه 100 نفر مي توانند روي آن بنشينند. شانه مجسمه نيز 28 متر (حدود 92 پا) يعني اندازه يك زمين بسكتبال است

تصویر این مجسمه را میتوانید در زیر ببینید



____________________________
و بالاخره مجسمه مشهوري كه در برزيل در شهر Rio de Janeiro قرار دارد و بسياري از مردم آن را در تلويزيون ديده اند در حقيقت مجسمه مسيح منجي است. اين مجسمه در نوك كوه Corcovado قرار داشته و طول آن 710 متر است. مجسمه مذكور حالت ايستاده عيسي مسيح را در حاليكه دستان خود را كاملاً باز كرده است نشان مي دهد كه اين حالت نشان دهنده پذيرش همه انسانها در آغوشش است. مجسمه عيسي مسيح نشانه برزيل است كه امروزه شهرتي جهاني پيدا كرده است.

توريستهايي كه از برزيل ديدن مي كنند حتماً به ديدن اين مجسمه نيز مي روند. دست چپ اين مجسمه به سمت شمال شهر Rio de Janeiro و دست راست آن به سمت جنوب شهر اشاره مي كند. مناظر بسيار جذابي را مي توان از آنجا مشاهده كرد كه نفس را در سينه تماشاچي حبس مي كند. اين مناظر شامل شهر Rio ، خليج، كوه Sugarloaf و ساحل رودخانه هاي Copacabana و Ipanema مي شود. علاقمندان به فوتبال نيز مي توانند منظره اي از استاديوم Maracana را مشاهده نمايند.

تصویر این مجسمه را میتوانید در زیر ببینید


Views: 427 | Added by: matboox | Rating: 0.0/0 |
Total comments: 0
Only registered users can add comments.
[ Registration | Login ]